Objavljen: Građevinar 68 (2016) 6
		Tip rada: Pregledni rad 
		
		
		Preuzmi članak (HR verzija):  PDF
		Preuzmi članak (EN verzija):  PDF
		
		
Funkcionalni kriteriji za održivo projektiranje gradskih kolnika
Sažetak
Funkcionalni kriteriji na gradskim prometnicama uglavnom se definiraju subjektivnim metodama, a ne pomoću objektivnih i ponovljivih postupaka. Danas su dostupne nove tehnologije za određivanje vrijednosti indeksa ravnosti (IRI), poput metode vibracije cijelog tijela (WBV) i metode varijabilnosti srčane frekvencije. Provedene su analize dostupnih tehnologija prema cjelovitom pristupu PC-O (eng. Pavements Clients - Oriented) uključujući simulacije pomoću računalnog programa HDM-4 (eng. Highway Development and Management system). U radu su predloženi IRI kriteriji za brzine dopuštene na gradskim prometnicama, takozvani IRIcity kriterij.
Ključne riječikolnici, funkcionalnost, projektiranje, održavanje, IRI, HDM-4
