Objavljen: Građevinar 64 (2012) 12
		Tip rada: Izvorni znanstveni rad 
		
		
		Preuzmi članak (HR verzija):  PDF
		Preuzmi članak (EN verzija):  PDF
		
		
Raspodjela tvrdoće u poprečnom presjeku žljebaste tračnice
Sažetak
Radi produljenja ciklusa zamjene tračnica na zagrebačkim je tramvajskim kolosijecima uvedena primjena tračnica s povećanom tvrdoćom glave. Prilikom savijanja takvih tračnica, za potrebe ugradnje u krivinama, došlo je do njihova pucanja. Kako bi se utvrdilo leži li razlog u neuobičajenim mehaničkim karakteristikama čelika tračnica, provedena su mjerenja tvrdoće temeljem kojih se proračunski definirala vlačna čvrstoća. Ispitivanja su pokazala da su izmjerene vrijednosti tvrdoće, iako znatno variraju duž poprečnog presjeka tračnice, veće od propisanih minimalnih vrijednosti. Može se pretpostaviti da problemi vezani uz ove tračnice mogu biti posljedica promjena u mikrostrukturi čelika zbog povećanja tvrdoće glave tračnice njezinom termičkom obradom.
Ključne riječižljebaste tračnice; povećanje tvrdoće glave tračnice; mjerenja tvrdoće; vlačna čvrstoća
